De gav 750 i dricks trots usel service - anledningen är helt fantastisk
-
Ja, servicen var inget vidare på sushirestaurangen paret besökte. Att få ett glas vatten tog hela 20 minuter – att få förrätten dröjde hel timme.
– Servicen sög verkligen. De som satt intill vårt bord drev med restaurangen och klagade på hur dålig servicen var. Det var hemskt, skriver Makenzie Schultz på Facebook och fortsätter:
Efter måltiden kom så till slut notan. Men istället för att vägra betala eller klaga lämnade paret en liten hälsning.
-
"Viktigt att se hela situationen innan man dömer ut eller klagar på någon"
We've both been in your shoes. Paying it forward, skrev paret på kvittot och menade att de hade varit i samma situation som servitören och nu ville ge tillbaka för att visa förståelse.
De gav även 750 kronor i dricks till den ansträngde mannen som hade alldeles för mycket jobb.
– Vi lämnade restaurangen innan servitören såg notan och jag skriver inte detta för att få ryggdunkningar. Jag bara delar med mig av det här som en påminnelse om hur viktigt det är att se hela situationen innan man dömer ut eller klagar på någon. Man ska alltid försöka sätta sig in i andras situation och tänka på att det han eller hon upplever, det skulle lika gärna jag kunna uppleva, avslutar Makenzie sitt Facebookinlägg.Jag blir glad över att se att det finns människor som gör sånt här. Kan själv sätta mig in i servitörens sits då jag också jobbat som servirtis och jobbat underbemannat flera gånger. Det är hemskt!